Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    torsdag 14 februari 2008

    Stön


    I går tog jag det jävulska beslutet att jag skulle åka skidor direkt på morgonen innan jobbet för att få åka i nypreparerade spår samt att det skulle vara typ folktomt..
    Vallade skidorna så som jag skulle ha vallat dem om det var tävling för jag tänkte att jag skulle försöka gör en typ av träningstävling.
    Vi gick och lade oss vid kl 21 för vi var så pass trötta. Somnade omedelbart, men vid kl 02 vaknade jag av stönande ljud från någon lägenhet intill. De körde tydligen hårt med vad de nu gjorde. Tror inte de tapetserade om iaf. Det är inte första gången dessa ljud hörs på natten. Måste var en himla massa tapeter som ska upp. Tror jag lyckades lokalisera ljuden från lägenheten under. Nåja jag lyckade till sist somna, men jag sov sedan ryckigt. Antagligen berodde detta på att jag visste att jag skulle åka skidor då jag vaknade och var lite upprymd.
    Väckarklockan ringde på 05:45. Gick upp och åt gröt och en macka och bytte om.. Jag hade bestämt mig för köra tävlingsklädd för att känna hur det kändes samt att jag skulle försöka hinna 30 km inom de två timmar som tiden på ett pass är.
    Sen var jag vid spåret klar för att åka kl 06:50. Det var kanonspår och -2 gr. Snabb och lättåkt grovkornig snö men stark vind inne på stadion. Efter 4 varv dök farbrorn i kuren upp så att jag kunde lösa 2 timmarskortet. Jag åkte mina 14 varv (som motsvarar 30km), på 1 timme 39 minuter 37 skunder. Snabbaste tiden jag någonsin gjort på 30km. Min gps sa att det var 29km och 970 m.
    Duschade sen på jobbet och kom dit 2 timmar senare än normalt.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Respekt mannen :) Bra gjort!

    Kroppsdelar.nu sa...

    Tack!