Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 25 februari 2008

    Enarmad bandit


    I lördags joggade jag till gymmet på jobbet (3,5 km). Väl där körde jag roddmaskin i 25 minuter. Efter det körde jag lite allmän styrka.
    Sen joggade jag hem igen (3,5 km). Men när jag joggat kanske 500m så sprang jag fel och gjorde en tvär gir för att svänga in på en annan väg. Men då halkade jag i gruset och ramlade handlöst. Jag tog emot all vikt på vänster arm med vänster handflata i backen. Det gjorde ont som tusan. Kändes som om armen gick av. Det gjorde ont att röra den. Men jag joggade hem för benen var det inget fel på.
    Väl hemma så konstaterade jag att inget verkade vara brutet och smärtan verkade sitta i armbågsleden. Handleden verkade ha klarat sig helt. Kändes dock bittert eftersom rörelsen man gör med stavar då man åker skidor kändes inte alls bra.
    Idag, måndag var jag till hälsocentralen och kollade upp armen eftersom jag inte kan sträcka ut den helt. Inget brott utan det har blivit nån typ av hoptryckning av mjukdelar i armbågsdelen svullit som gör att armen ej går röra fullt. Doktorn sa dock att jag inte skulle ge upp hoppet helt om skejtvasan på fredag. Armen borde bli bättre mot slutet av veckan. Dock är ju stakning bland det tuffaste man kan göra för armen. Hon rekommenderade ”zon-salva” för armbågen. Sen om jag kan åka loppet så kommer jag nog att få väldigt ont efteråt och då sa hon ett tips då var att äta 1 st ipren (400mg) kombinerat med 2 st alvedon. Det skulle tydligen vara en vinnande kombination. Men jag tar en dag i taget så får vi se, men jag verkar ha haft skaplig tur ändå.

    Inga kommentarer: