Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    söndag 17 februari 2008

    "En långvarig förlovning"


    Idag firade vi ett års förlovning. Sara överraskade mig med att vi skulle tll spa:et i Högbo kl 09.30. Trevligt. Man fick varsin handduk, morgonrock (med huva så man såg ut som boxaren Rocky) och ett par tofflor (jag fick 2 vänstertofflor). Jag var inbokad på en rygg- och nackmassage och Sara på ansiktsbehanding. Skönt för min stela rygg. Efter det gick jag in i ångbastun. Det var verkligen som Londondimma. Men nog var det bastu, för svetten sprutade. Sen blev det fruktstund och massa vatten. Klockan 12 lyckades vi kämma in oss på vattengympa. Jag tänkte att det där är väl mest för gamla tanter, men det var en hårdare variant i 30 minuter. Jag skulle vilja kalla det vatten-aerobics. Det var verkligen ett tufft pass som man var rätt slut efter. Bra så här inför vasan.
    På detta spa:et var det överrepresenterat med kvinnor. Jag var enda mannen förutom en till.
    Vi avslutade med att äta en buffé på hotellet i Högbo som bestod av ett salladsbord, sill + potatis, samt varmrätten isterband eller svärdfisksoppa. Det var väl ingen höjdarvarmrätt tyckte nån av oss men det gick rätt bra ändå. Soppatorsk? :-)
    Det blev inte så mycket spa-bilder för jag var rädd att damerna på spa:et skulle ta illa vid om jag tog massa bilder som de kom med på ;-)

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Grattis! Se vad tiden går. Min fru rättade mig förut en dag då jag sa att vi hade varit här ett halvår... Vi har ju varit här i 9 månader.. Mm......

    Kroppsdelar.nu sa...

    Tiden går fortare då man blivit äldre ;-)