Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    lördag 27 september 2008

    Lidingölppet


    Ja då var loppet avverkat. Jag och min kompis Lars K sprang. Kompisen Lars E skötte markservicen på ett strålande sätt med grötfrukost, målhejare och lunchlagare. Suveränt och mycket bra gjort! :-) Att han ej deltog berodde på att hansprang en halvmara förra helgen.

    Starten gick kl 10:30 och det var rätt trångt och mycket folk. Första kilometern gick på 4,37,3. De följande gick på omkring 5 minuter. Första 5 kilometerna kändes faktiskt kanonbra. Sen blev det lite jobbigare men inga större bekymmer. Backen efter sista drickakontrollen då det var 4km kvar var inte att leka med, men det var bara att bita ihop.
    Jag gick i mål på den för mig fina tiden 1,18,10 på 15km. Spurtade till och med på upploppet.
    Alla fick medalj även i detta lopp :-)

    P.s Jag sprang om den fd 10-kamparen Tony Karlsson från Östersund och tror jag blev omsprungen av fd friidrottaren Christer Göransson.

    Platespotting inf0: Igår såg jag 042 vid stationen i Sandviken och 043 idag i Gävle

    Inga kommentarer: