Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 22 september 2008

    Innebandy

    Igår var jag och Sara iväg och spelade innebandy. Jag lyckades får reda på ett gäng som spelar på söndagar kl 20.30. Bland annat några på mitt jobb spelar där. Ingen på min avdelning dock.
    Klockan 20.30 på söndag är väl ingen drömtid i och med att man kommer i säng rätt så sent. Fördelen med tiden är väl att man kan vara borta på helgen och ändra hinna hem till innebandyspel.
    Vi var 11 stycken och alla hade vita eller svarta tröjor utom jag som hade röd. Så jag fick spela i svarta laget först och sen i det vita. Och det lag jag hamnade i var också det som alltid hade en avbytare. Men man blev lika trött ändå. Fattar inte att man kan svettas så mycket.
    Det blev iaf 1,5 timmes spel och det räckte och blev över. Redan efter halva tiden var man rätt så stel både här och där. Värst var det nere i ländryggen. Men det blev seriös stretsch då vi kom hem, så det känns skapligt idag iaf. Dock så är tröttheten rätt så stor nu, då man inte somnade förrän vid ca kl 00.00 i går kväll.
    Bara +4gr nu på morgonen. Brrrrr!
    Idag har jag tänkt springa 10km. Får dock se om man orkar med detta.

    2 kommentarer:

    JonasW sa...

    Du kör hårt du.

    Kroppsdelar.nu sa...

    Man känner att man lever. Man går på övervarv, som Kenny brukar säga... ;-)