Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    söndag 17 februari 2008

    White trash

    Eftersom vi var på spa så fick även vår vita bil Tina en spa-behandling på ok:s "gör det själv hall". Det var väl inte lika avslappnande miljö som på vårt spa för den stackars bil-rackaren. Ingen ång-bastu fick hon heller. Däremot avfettning. Har haft lite bekymmer med att få den vita skönhetet ren tidigare. Smutsen sitter verkligen fast. Eftersom bilen är just vit så märks det tydligt om man inte lyckas på den ren. Fördelen är väl att man verkligen tvättar den ren.
    Jag får vid varje tvätt-tillfälle först spola av henne och sen spruta på avfettning (även fast jag knappt varit på saltvägar). Sedan gå runt med en svamp och ta bort den värsta skiten. Sen spola av igen och på med schamponering. Detta verkar vara det effektivaste sättet.
    Någon med vit bil eller som haft vit bil som har några andra tips?

    White trasch är en starkt nedsättande benämning från USA på ljushyade personer med låg social status som har sitt ursprung från 1800-talets USA, där den användes om fattiga vita arbetare i södern.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Haha, White Trasch. Det visste jag inte historian bakom. Ibland kan det vara bra med ett petroleumbaserat tvättmedel. Biltema har sånt, kostar nästan inget och luktar diesel. Jag vet inte om det borde användas egentligen och det kanske slår ut bilens rostskydd. Det är bra för asfaltfläckar och skinande lack iaf. Fridens!

    Kroppsdelar.nu sa...

    Tack!lät ju lite vanskligt iof. Tror inte jag testar det.