Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    tisdag 9 september 2008

    Massage

    I dag var jag och fick massage hos "Nordsveen". Det är riktiga tag när man går dit. Han masserar ens rygg med bland armbågarna. Bryter och bänder. Det är intensiva 30 minuter. Nu såhär efteråt så känner man sig rätt så öm i ryggen. Ungefär så som då man blivit överkörd av en långtradare. Vi pratade även om löpning och jag sa att jag skulle springa halva lidingöloppet.
    -Varför springer du inte helga frågade han.
    -Jag orkar inte sa jag.
    -Du som är så lätt och inte har ett uns fett på kroppen borde det väl inte vara nån konst för. Vi bestämmer att du springer hela istället.
    -Det är för sent att anmäla sig nu så det får bli nästa år.
    -Okej då!
    -Förresten så vet jag inte om jag har modet att springa 30km.
    -Du som klättrar i berg kan väl inte skylla på att du saknar modet.
    -Ok. Du har rätt!

    Sen på eftermiddagen var jag ner på Sandvik och kollade på ett jobb. Tyvärr så var han jag träffade där rätt förkyld, så nu känner jag att jag eventuellt har nått skit i kroppen.
    Så nu har jag druckit en echinacea, ätit en macka med pressad vitlök och druckit en c-vitamin-shot. Så nu vore det väl tusan om jag inte skulle klara mig.

    Inga kommentarer: