Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    lördag 4 oktober 2008

    Pulsband


    Mitt pulsband har varit trasig ett tag på ena sidan där man fäster gummibandet som går runt kroppen, så jag har haft det tejpat för att kunna använda det. Men jag kontaktade suunto (Märket på klockan) eftersom jag haft klockan mindre än ett år. Det var bara att uppge serienumret på bältet så skickade de ett nytt. Kanonbra!
    Och igår fick jag det. Det som var bra var att jag fick den nya sortens pulsbälte som kallas "Comfort belt". Sitter mycket skönare eftersom det inte är så mycket plast i detta pulsband. Bara en liten runt plastgrej fram och resten är gummiband. För att kunna använda det så måste man koda in det i klockan först.

    Suunto är ett finskt märke precis Polar som den andra stora tillverkaren av pulsklockor. Jag valde Suunto för att deras klockor är mycket smidigare och snyggare. Polars modeller av den värre sorten är både fula och ser väldigt stora och klumpiga ut på handleden.

    Inga kommentarer: