Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 25 augusti 2008

    Riskokare

    I afton skulle jag koka en portion ris till en matlåda. Jag satte igång det hela och gick in och tittade på film med Sara i väntan på att det skulle koka upp. Fastnade i filmen.
    Typ en kvart senare så kände jag lukten av popcorn tyckte jag. Jag måste inbilla mig...
    Åh nej. Riset. Rusar in i köket och där ryker det svart rök ur kastrullen. Det luktar bränt. Men det brinner inte. Tur att ens luktsinne fungerar. Riset är svart och har bränt fast i botten.
    Med svinto lyckas jag faktiskt få kastrullen hyffsat ren. Jag gör ett nytt försök och denna gång går det bättre med riskoket.
    Men det luktar fortfarande bränt ris i lägenheten...

    Inga kommentarer: