Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    söndag 18 november 2007

    10km

    Det gick ju inge vidare för Sverige i EM-kvalet mot Spanien tyvärr. Förlust med 3-0 och helt utspelade. Det var pinsamt dåligt faktiskt. Men men..bara vi tar poäng mot Lettland på onsdag så går vi till EM.

    Det blev 10km skidor idag. Hade tänkt åka fort men det var för isiga spår så det var väldigt halkigt tyvärr. Man fick vinkla skidorna väldigt mycket samt spänna sig i hela kroppen för att kunna skejta. Och det var väldigt mycket motionärer utan periferi-seende. De flesta motionärer verkar inte förstå hur långsamt de åker för det kliver rakt ut i skejtspåret utan att ens se sig om. Har de dubbla porlinsögon i skallen eller? Det var nära att jag höll på sätta staven i ryggen på ett gubbskrälle som klev rakt ut i spåret fast han såg att jag kom ångande. Ungefär som när man kommer vinande i Saaben i 100 blås och nån idiot svänger ut med en långsamtgående bil utan acceleration... Men jag svor bara inombords. Det var nog tur det. :-)

    2 kommentarer:

    JonasW sa...

    Motionärer säger du om de andra.
    Vad är du då?
    proffs?

    ;)

    Kroppsdelar.nu sa...

    hehe..nä skejtnörd. Det går fortare då man skejtar än då man åker klassiskt... Förresten, du kan inte skriva Jonas på ditt namn eftersom det är det som skrivs då jag skriver så nu ser det ut som jag skriver till mig själv.. :-)