Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    tisdag 22 september 2009

    Backträning i Blixta

    Efter att ha vilat igår måndag, så tänkte jag att jag skulle testa lite backträning i brant backe. Denna typ av träning ska ju vara bra för terränglöpning.

    Den närmaste branta backe jag kunde komma på var blixtabackarna i Högbo på 7,5km-slingan. Så jag cyklade dit som uppvärmning.
    Backen som jag körde i var ungefär 150m lång.
    Jag började springa ca 50m innan backen för att få upp farten och sen blev det järnet uppför. Sen lugnt jobb nerför och vila ca 30 sek innan nästa intervall, så att man orkar hålla ett bra tryck i varje lopp.
    Jag körde totalt 10 intervaller uppför backen. Det var rätt så jobbigt. Tyvärr så fick jag efter några vändor problem med astama (av nån anledning) så det gick lite segare att andas, men jag lyckades iaf göra mina intervaller rätt så bra ändå.

    Inga kommentarer: