Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    fredag 14 december 2007

    Kvarn


    Min kaffekvarn som jag maler kaffebönor med har inte fungerat på ett tillfredsställande sätt. Den maler för grovt för espresso trots att jag ställt in den på finaste malgraden Och den gamla med propellerknivar i har ju min mor fått så jag skaffade en ny då vi var i Sundvall. Det blev en med propellerknivar som maler bönorna. Ju längre man maler bönorna, desto finare blir de. Denna lilla gynnare har också en finnes att man kan ta ur själva propellern och koppen som det mals i.

    Apropå kvarn; i afton ska jag och Sara på julbord på Högbo Kvarn med mitt jobb. Man borde ha mysbyxor för att få i sig mycket ris ála malta, men jag fegar ur och kör på "schpraka böxa", skjorta och väst.

    1 kommentar:

    JonasW sa...

    schprakaböxa! HAHA