Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    tisdag 2 oktober 2007

    Saablar och neandertalare


    Lite trist då det gäller musiken i bilen nu då man bytt bil eftersom det bara går spela cd-skivor och radio i den. I den gamla kunde jag ju spela mp3-skivor.
    Men jag hittade lite tillbehör på saabs hemsida. Bland annat en AUX-adapter för mp3-spelare som man kopplar in i bilstereon på saab.

    Så jag åkte och beställde en sådan på Saab i Sandviken. Jag frågade om de visste om man kunde montera denna själv. De visste typ ingenting angådende detta och verkade inte ens sugen att kolla upp det. Men de sa att det nog foljer med en instuktion till denna.

    Idag åkte jag och hämtade AUX-adaptern. Det var två kablar i en påse utan manual... Han bakom disken sökte på deras sidor efter en manual, men det fanns inget. Det fanns däremot en manual över hur man monterar en papperskorg i bilen.. Suck!

    Men jag fick en beskrivning över hur man demonterade radion. Men det stod att man behövde specialverktyg så man var ju inte så sugen på att förstöra nått på fronten.

    Eftersom de som jobbar på Saab i Sandviken tillhör det segaste man kan tänka sig så ringde jag till Saab i Gävle istället. Där var det en pigg filur som svarade och sa att det bara var att svänga förbi så kunde de ta lös stereon åt mig och nån programmering i stereon ska nog inte behövas. Så jag gjorde det och det var en riktig neandertalare som rev och slet i stereo för att demontera den. Man blev ju alldeles tårögd, men han fick lös grejerna och ingenting såg ut att ha gått sönder. Konstigt att de verkar som de anställer mek-montörer som är van att gå lös med slägga och spett när det gäller sånt här finjobb.

    Jag monterade kabel och slet loss lite plastkåpor och fick dit alls som det skulle va utan att det blev någon del över. Så nu fick man ett litet uttag i facket mellan förarstolarna som man kan koppla in en mp3-spelare i. Men inte fungerade det heller. Det behöver nog programmeras, så jag får väl åka till grabbarna seg-deg i Sandviken...

    Konstigt att de säljer grejer på Saab men inte har den blekaste hur de ska monteras eller fungera. Svagt!

    1 kommentar:

    Anonym sa...

    Vilka äventyr! Du har mina sympatier krappen. Tråkigt att det är som det är.