Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 27 augusti 2007

    Windows Vista...


    Jag testade Windows Vista på min dator, men datorn blev ganska seg av detta eftersom Vista kräver ganska myckt kraft. Jag gillade det svarta Vista-temat och sidopanelen. Men jag hittade lite länkar på nätet om att man kan göra om sitt windows XP så att det liknar Vista. Det blev ganska bra och fungerar fint än så länge iaf. Man måste dock har Service Pack 2 och uppgradera till Winwows media player 11 och Internet explorer 7. Själva Vista temat kan man ladda ner här: BricoPack.
    Sidopanelen kan man ladda ner här(tror att det var här som man även fick den macinspirarade panelen uppe i kanten: Thoosje.
    Sen lyckades jag jag även hitta ett svart Vista Live-tema för MSN Messenger 8.1. Här finns det några skal att ladda ner: Vista Live Messenger 8.1_skin

    Sen eftersom jag kör med Mozilla firefox så fixade jag också till ett mörkt tema för den webbläsaren. Det heter "NASA night launch"

    Inga kommentarer: