Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 28 juli 2008

    Till Gotland

    Nu sitter man på tåget på väg till Sthlm, för jag och Lars K ska till Gotland idag. Schyst att det finns 230vac uttag på tågen numera så man kan ladda mobilen.( Åker sällan tåg.)
    Köpte en billig resväska med hjul (på dollarstore) som hade en ful blåfärg, så jag skaffade även gul sprayfärg där och målade ett gult kors på båda sidor. En Svensk flagga! Blev rätt bra. Bara folk inte tror man är nazist för det nurå. Konstigt land Sverige.
    Kom på den geniala idén att jag kunde spänna fast väskan och dra den efter cykeln på väg till bussen. När jag kommit halvvägs så kollade jag läget med väskan och såg då att hjulaxeln blivit så varm att den släppt från väskan. Attans! Naturligtvis så är inte en billig väska byggd för att dras så snabbt. Men som tur är så har väskan dubbla hjulpar så jag klarar mig ändå :-) Sista biten till bussen så hängde jag väskan på styret. Så skulle man gjort från början. :-)
    Vi har iaf bokat hotell i Visby första natten så det blir skönt med hotellfrukost. Inte så billigt med hotell på Gotland men det är ju högsäsong och ett attraktivt ställe på sommaren. Ska försöka hitta nått billigare övriga nätter.
    I helgen var jag och Sara i Älvkarleby och campade i tält. Det var härligt. Man blir ju så instängd i en lägenhet. Älvkarleby ligger rätt nära Gävle men tillhör Uppland så det är säkert därför man inte har hört så mycket om denna ort då man är Gästrikare.

    Inga kommentarer: