Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 7 juli 2008

    Bergön

    Trots att jag bara var på Bergön (ligger i havet utanför Njutånger) i ca 48 timmar så han jag med en hel del.
    När vi kom fram på fredag kväll så parkerade vi på Mössön (markerad med röd ring på kartan). Väl framme på Bergön (markerad med rött kryss) så bjöd vi på nyponsoppa och glass. Sen spelade vi lite spel och sen var den dan över.
    På lördagen så åt vi frukost vid halv 10 och sen joggade jag upp på källviksberget. Det tog ca 22 minuter (då stannade jag även några minuter på toppen). Nästan alla övriga gick även de upp på berget.
    Efter detta tog jag ett dopp. Gick lättare att bada då man var svettig, men varmt var det ej.
    Den dag försvann snabbt. På kvällen var jag och Erik ute och fiskade. Jag fick enda fångsten som var en mört som råkade fånga på det viset att jag drog fast den med draget precis under ögat.
    På söndagen så lånade jag och Sara en kanot och paddlade runt på havet. Det var rolig och extra spännande då vågorna var lite större. Bra träning inför forsränningen som vi ska åka i mitten av juli.
    Innan jag åkte tillbaka så tog vi den årliga bilden med alla familjemedlemmar. I år var vi 15+ 2 st (om man räknar med Linn och Viktor)

    Kolla in bildspelet från Berön längst upp i högerspalten. Klicka på bilderna för att se dem större.

    Inga kommentarer: