Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    söndag 25 november 2007

    Trängselskatt


    Det är ju lite otaktiskt att åka skidor i Högbo på helgen för det är så mycket folk som är där och åker då så det blir trångt då slingan bara är 2km. Men man känner sig alltid piggast på helgen så man fått sova ut. Så man undrar ju om avgiften man betalar för att åka skidor egentligen är trängselskatt. I bortre delen av bilden ser man ser man grinden som man måste passera varje varv för att visa att man betalat för sig. Mitt 10-gångerskort fungerade inte idag. "Fel dag" stod det på displayen. Jag frågade en gubbe och han sa att jag fick åka bredvid grinden, för de hade haft problem med vissa kort idag. Vilken tur ! Men jag ska nog kolla upp kortet till veckan för man vill ju att det ska vara ok. Det blev 18 km idag. Ganska tröga skejtspår idag med tyvärr, men bra träning. Pulsklockan visade att min träningseffekt var 5 av 5 möjliga (bilden är från ett annat tillfälle).

    Inga kommentarer: