Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    tisdag 31 mars 2009

    Spd

    I afton så testade jag mina nya cykelskor med spd (Shimano Pedaling Dynamics) som innebär att man har speciella pedaler som skorna sitter fast i. Detta gör att man inte halkar av pedalen lika lätt då man cyklar i terräng, samt att man kan utnyttja både drag och tryck då man trampar. Vill man lossa foten så vrider man bara på denna.

    Testade först bara på plant underlag och det gick fint. Lite ovant dock att sitta fast. Sen cyklade jag i lite terräng där det var snö. I en skarp uppförsbacke så tog det stopp och jag hann ej lossa foten, så jag tippade sakta omkull i en snödriva. Måste sett kul ut.

    3 kommentarer:

    Jonas 2.0 sa...

    Haha!
    Ja det hade ju suttit som en smäck att fått se!

    Mamma sa...

    Har du aldrig funderat på att ha hjälm på din får-skalle eller var det ger-.....

    Kroppsdelar.nu sa...

    Jo nästa gång blir det hjälm ;-)