Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    söndag 8 mars 2009

    Mobilt bredband

    Denna helg så hade halebop, som jag har som mobil operatör, gratis surfning på hela internet med mobilen. Jag har kontantkort där. Jag testade att koppla ihop mobilen med datorn med blåtand eller usb-sladd, för att använda den som mobem via gprs.
    Man kom upp i "mäktiga" 0,3Mbit/s. Men det fungerade skapligt och det gick faktiskt titta på youtube-klipp utan större svårighet. Webb-radio fungerade också. Och det var faktiskt gratis, för jag kollade mitt saldo före och efter dessa test. :-D

    Nu har halebop även lanserat maxtaxa, som innebär att det kostar max 9kr/dag att surfa på hela internet. Låter ju bra, för om man är på ett ställe där man ej har tillgång till internet, så kan man använda mobilen som modem och surfa. Det är ganska billigt med 9kr/dag om det nu verkligen är sant att det gäller hela internet. För normalt så kostar det ca 15kr/MB att surfa med mobilen och 1 MB är ju inte mycket.
    Man får väl göra ett test framöver.

    Inga kommentarer: