Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 16 februari 2009

    En aktiv dag

    Dagen började med att jag lämnade in bilen hos Saab på en förbesiktning. Jag är juinget oljebarn och tycker inte så mycket om att kladda runt under huven, så därför blev det så. Hade med mig cykeln på cyklhållaren så att jag snabbt kunde cykla till jobbet. Väl framme vid jobbet, så upptäckte jag att smörgås och matlåda blivit kvar i bilen. Cyklade tillbaka till Saab och hämtade denna.
    Sen jobbade jag på...
    Efter lunch kom jag på att jag nog skulle sluta vid kl 15 så att jag hann åka skidor innan mörkret infann sig. Ringde därför Saab och hörde efter om bilen var klar. Ja det är bara att komma förbi sa de. Cyklade till Saab och väl tillbaka där, så fick jag reda på att höger framfjäder var av och att det var bästa att jag inte körde nått med bilen förrän detta åtgärdas, för det finns risk att fjädern åker in i däcken med punktering som följd. Jag har själv varit med om det sa verkaren. Lämna bilen till imorgon så byter vi båda fjädrarna då.
    Så då förvann ju hoppet om att få åka skidor. För det är långt att cyklar till högbo med skidor.
    Men jag lyckades får låna en bil på jobbet, så jag tog mig i väg till spåret. Åkte 15km. Hem och äta och duscha och iväg till bugg-kursen vid kl 18. Där fick vi idag öva på det vi lärt oss. Men vi fick även lära oss en vänster-snurr med dubbelfattning. Idag började det med att det gick ganska trögt för mig med sista "halvlek" så gick det bättre.

    "Men nu sitter man här på sitt gods... Jag är glad, jag är tacksam, jag är ödmjuk... ,-)
    För att citera Robert Gustafsson som Göran Persson.
    http://www.youtube.com/watch?v=CA0WXAfRjPw&feature=related

    Gillar även då Robert immiterar en fastighetsskötare i slutet där

    1 kommentar:

    Anonym sa...

    Vilken dag. Det är alltid härligt att ha massa på gång. Trist med fjädern.