Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    onsdag 3 december 2008

    Pensionssparande

    Man har ju pensionssparat i ganska många år nu. Fick nått papper med posten angående pensionsspartkontot idag. Då blev jag påmind om att jag nog borde höja det belopp jag sparar varje månad lite. Det krångliga är att jag jag har fonder i Handelsbanken och lönen på ICA-banken. Från ICA har jag en stående överföring till ett pensionskonto i H-banken. Från det kontot förs sedan halva beloppet till en fond och andra halvan till en annan fond. Jag har trott att man måste gå in personligen på handelsbanken för att få hjälp med ändring av överföringsbelopp, men det visade sig att de har gjort om på banksidan nu så man kan ändra detta helt själv. Utmärkt. Det samma gäller även på ICA-bankens sida. Så nu pensionssparar man lite mer från och men nästa månad. Det är ju bara drygt 34 år kvar nu...

    Sprang för övrigt knappt 6km idag. Lite slaskigt och isigt samt att jag var allmänt trött. Men jag tog mig runt. Nödstoppskretsar och ljusbommar i kretsscheman på jobbet kan ta knäcken på en människa.. ;-)

    Inga kommentarer: