Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    lördag 18 oktober 2008

    Skejtvasan funderingar

    Börjar bli dags att anmäla sig till 2009 års skejtvasa. Det är ju billigare innan 31/10, samt att det är bra att anmäla sig i tid så att man har ett mål att träna för.
    Frågan är ju bara om man ska välja 30km eller 45km. Det skulle ju vara en utmaning att åka 45km eftersom jag åkt 30km de senaste 6 åren (2003-2008) och i fjol hade bästa tiden någonsin. Samtidigt så skulle man ju vilja förbättra den tiden ännu mer. Man kanske inte behöver träna lika mycket för 30km som för 45km, vilket gör att man får tid för annat.
    Det som talar för 45km, är att jag tränat bra denna hösten eftersom jag varit med i två lopp (stålisloppet och lidingöloppet). Sen har jag även skaffat säsongskort på pay & ski i Högbo och de ska öppna nästa om vädret tillåter. Så förutsättningen är ju bra. Sen är jag även medlem i IFK Strömsund; vilket gör att jag skulle kunna anmäla mig i tävlingsklass på skejtvasan. Och det finns bara på 45 km.

    Nåja, jag har ju ett par veckor på mig att bestämma mig.

    3 kommentarer:

    Anonym sa...

    Jag kör 30 km igen. Det är min grej det. Tills jag kommit ner under 1.30. Jag blir ju glad om du kör 30 också, men loppen går väl samma dag i alla fall, så 45 blir också bra.
    LarsK

    Anonym sa...

    Vilken skön bild det här är på grabbarna grus :)

    Anonym sa...

    precis exakt ungefär så där roligt är det att vara med i skejtvasan! anmäl dig redan i dag!
    /Lars K.