Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    onsdag 12 mars 2008

    Kafé Spegeln

    I kväll var jag iväg en sväng till Gävle och Kafé Spegeln (ligger ungefär mitt emot databutiken Tricom) för Gästrike klätterklubb hade filmvisning där för medlemmarna. Man hade även möjlighet att köpa fika, så jag tog tillfället i akt att hälla i mig en dubbel espresso. Först såg vi filmen "Swedish meatballs" som handlade om Bouldering i Sverige. Rätt bra rulle faktiskt. Sen såg vi en film vid namn "Committed" som det var mer traditionell repklättring i. Hur som helst så var det trevligt att se lite klätterfilm för man blev väldigt inspirerad. Det var ju ett tag sen man klängde på väggen.

    Lite skvaller: Robban verkar ha fått ihop det med en klättertjej på klubben. De satt och tisslade och tasslade och höll varandra i handen. Trevligt :-) Sen verkar det som att Thomas & Hanna ska få en liten parvel så småning om. Hon såg lite rund ut. Vet dock inte när detta sker, för jag frågade inte "När går vattnet då?"

    P.s Jag fyller tydligen år samma dag som politikern Birger Schlaug upptäckte jag.

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Det lät skoj det där, tråkigt att man inte kunde vara där :(
    Jag behöver lite inspiration med klättringen jag å nu när våren närmar sig.

    Kroppsdelar.nu sa...

    Ja, inspiration fick man. Men man behöver en klätterkollega :-(