Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 14 september 2009

    Batteri

    I helgen så var vi på lördagen och köpte en hylla av modellen Ivar på Ikea till tredje rummet. Det blev bra. Det är en sån som man kan köpa till hyllplan till om man vill.

    Sen har jag haft problem med min vänstra sätesmuskel, den så kallade Gluteus Maximus. Jag har töjt och gjort övningar men jag får i alla fall ont då jag springer. Det är ju just typiskt då man kommit igång väldigt bra med löpningen och denna har gått så lätt. Men jag har nu skaffat en muskelstimulator som jag kör på muskeln så att musklerna har fladdrat och levt sitt eget liv. Det funkar som så att man kör en liten ström i musklerna så att dessa stimuleras. Det finns flera olika program och man kan variera hur kraftigt det ska kännas. Den kan även användas för att lösa upp spänningshuvudvärk mm. Verkar vara en bra grej.

    På söndagen så skulle jag in till Clas O och köpa en batteriladdare. Men då jag kom ut så startade inte bilen. Knappt ens tillstymmelse till liv. Startmotorn lät inte ens. Det bara lät en flipprande ljud bakom instrumentpanelen. Fick hjälpstart av en granne, men detta hjälpte inte. Jag fick iaf tips om att batteriet nog var kasst. Det såg ut som att batteriet suttit i sen bilen var ny så det var nog 7 år. Lika bra att skaffa ett nytt inför vintern tänkte jag. Gick till OKQ8 och köpte ett nytt där. Otroligt dyrt var det. 1780kr för ett batteri. Jag frågade om man fick med en guldtacka på köpet, men icke. Då jag satt i batteriet så startade bilen precis som förr. Härligt. Jag vågad mig iväg till Clas o för att skaffa den där batteriladdaren som laddar batteriet på 15 min.

    Hade på lördagen och söndag förmiddag ont i halsen men detta var borta senare under söndagen Så jag testade jag att löpa 4 km i tåskor. Då kände jag inget i Gluteus Maximus. Man får ett annat löpsteg i dessa skor

    Inga kommentarer: