Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    lördag 13 juni 2009

    Ugnsbakad sko

    Tänkte åka på en festival i Sthlm i helgen. Men jag stannade hemma och lade pengarna på ett par nya skor. Har haft ett par Garmond Nagvi i många år som nu tyvärr gjort sitt. Så jag åkte till Naturkompaniet i Gävle för att köpa ett par nya Garmond. Det verkar dock som att Garmont ändrat på sin modell, för den kändes väldigt bred. Passade inte alls min smala fot längre. Trista färger var det också på den.

    Provade i stället ett par Haglöfs crag som var otroligt sköna. De var i en spygrön färg. Var tyvärr slut på den mer diskreta modellen i grå färg. Men jag tyckte det var rätt så coolt med en grön, så det fick bli denna. Det är ju faktiskt rätt så trist med grå skor. Jag handlade förresten skon av en man vid namn Måns som är klättrare vid Gästrike Klätterklubb. Han är för övrigt kompis med äventyraren Fredrik Sträng. Så jag passade på att gagga lite klätterprat med denna medans kortbetalningen gick igenom.

    Innersulan till skon är av en modell som man värmer i ugnen i 90 grader i 2 minuter. Sedan stoppar man tillbaka den i skon och står i skon i ca 2 minuter. Då har sulan format sig efter foten. Mycket bra konstruktion.

    2 kommentarer:

    Kenny sa...

    Shit asså! Baka sulor. Tänk om dom skule kunna komma med klätterskor med sådana möjligheter.

    Fridens!

    Kroppsdelar.nu sa...

    Hehe. Ja det vore nått det