Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 16 juni 2008

    Foo Kart del 2

    Texten till Gokart bilden kom aldrig med i förra inlägget, så här kommer den:

    På söndagen var vi till Upplands Väsby där Lars E och Erika utnyttjade sin bröllopspresent på gokart. Jag och Lars K var också med.
    Första heatet tog Lars K hem trots att jag varit i ledningen i ett par varv. Det var en kort och kuvig bana, men man kunde ändå pressa ur maskinen maximalt. I heat 2 (Vi fyra körde 2 heat och sen räknades segraren ut totalt) tog Lars K starten och drog ifrån. Jag hängde på men hade svårt att komma riktigt i kapp. Men på varv 6 av 8 ändrade jag körteknik och lyckades ta in på honom. Detta märkte han och blev stressad, för i en kurva fick han en stoppsladd och jag gled lätt förbi. Sen när jag körde om Lars E (varvning) så försökte Lars K köra om på andra sidan, men jag lyckades stänga till och kunde sen köra in i mål som ohotad segrare i det heatet. I och med detta blev det delad seger mellan oss. Erika blev trea och Lars E fyra. Riktigt roligt med Gokart, men jobbigt för armarna. Vilken toppen helg :-)

    Inga kommentarer: