Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    torsdag 24 april 2008

    Sirap

    Alla vet väl att jag inte är som alla andra. Men vem är det? Alla är väl olika för annars skulle alla vara lika.

    Jag är iaf konstig då det gäller vissa matkombinationer. Jag är inte så förtjust i såser , sylt och stuvningar så det kanske är därför jag gillar dessa annorlunda upplägg:
    • Ketchup på fiskpinnar (Mycket bättre än remouladsås)
    • Messmör på havregrynsgröt (ja, jag vet det låter sjukt men det är sjukt gott)
    • Ost på blodpuddning (äts som en smörgås)
    Och idag tog jag upp en annan lite annorlunda kombination; nämligen sirap på pannkaka. Väldigt gott faktiskt.

    Nån annan som har någon udda matkombination att bidra med?

    1 kommentar:

    Johan sa...

    Hörrö. Skippa ketchupen och testa bearnaissesås på fiskpinnarna istället, gött ska du veta... :)

    Pepparkakor och messmör sägs vara en kulinarisk upplevelse.

    Lök inrullad i ost.

    Finns fler men jag kommer inte på något nu.