Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    måndag 12 april 2010

    Dämpad

    Stämningen är en aning dämpad nu. Eller rättare sagt; cykeln är odämpad. Trodde att det satt en riktig dämpare bak på min mtb. Jag tycker att min cykel är en aning gungig i terräng, så jag skruvade idag loss dämparen. Den kändes som en cykelpump. Skruvade sen även isär den och det visade sig att denna dämpare är ett skämt då den är helt tom invändigt. Det är nog bara en billig dämparatrapp för att cykeln ska se ball ur. Det är helt enkelt bara fjädern som har fungerat som fjädring när jag cyklat. Där av det gungiga utförandet.

    Nu har jag dock beställt en luftdämpad bakdämpare från min favoritshop i Irland:
    chainreactioncycles.com


    Denna är även i det utförandet att man kan låsa dämpningen för att få en odämpad cykel bak om man vid något tillfälle skulle vilja det.

    1 kommentar:

    JonasW sa...

    Usch och fy för atrapper!
    Hurra för favoritshoppar!