Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    torsdag 9 juli 2009

    Mockabryggare

    Eftersom vi bor på lägenhetshotell så får man fixa sin frukost själv. I förrgår trodde jag att jag köpt snabbpulverkaffe. Men det visade sig att det var vanligt espresso. Hur skulle jag kunna använda det utan kaffemaskin? Filtrera genom en socka som Robert Gustavsson gör med fulölen? Nä, det fick bli ett hemmagjort filter. Jag tog en plastmugg som jag gjorde massa hål i och sen lade jag toapapper i botten i denna. Sedan hällde jag kokade vatten genom denna till en kopp och fick en brun vätska som liknade kaffe. Det smakade inte så vidrigt, men var ingen riktig höjdare. Idag var det en stor marknad i Terracina. Faktiskt Lazio-områdets största. Och här fann jag en liten 1-kopps mockabryggare för 5 euro. Jag har just testat den, och vilken skillnad i smak. Helt perfekt! :-)

    Inga kommentarer: