Jonas twitter-inlägg

    follow me on Twitter

    Blogginlägg

    Blogginlägg

    tisdag 6 maj 2008

    Nära ögat

    Igår skrev jag ihop en fin liten överklagan till den lilla p-bot jag fick då jag var i Sthlm i helgen. Antar att jag inte har så mycket för det, men det kan vara värt ett litet försök. Man skulle faxa in sin överklagan. Modernt. Varför kan man inte mejla? Nåja.
    På hemvägen från kungliga huvudstaden så var jag ytters nära fortkörningsböter. Hade fått upp farten på ”Tina” norr om Uppsala på nya E4 och för sent upptäckte jag en civil snut som satt i en vinröd saab 9-5 med ”laserpekaren” i högsta hugg. Jag kastade mig på bromsen och gled sakta förbi, men det kändes som jag var för sent ute. Då jag passerat drog en mc-polis iväg från p-fickan och körde om mig. Men han körde förbi hela raden med bilar och av nästa avfart. Måste ha blivit nått fel där för det såg ju ut som de skulle ta fast nån.
    Jag tyckte det är osportsligt att de sitter i civilbilar och siktar; de små svinen. Vitsen med hastigthetsövervakning är väl att få ner farten på bilisterna, men så blir det ju inte om man inte ser att de står och ”smygmäter”. Har även hört att polisen har en portabel hastighetskamera på en släpvagn som de kan ställa ur lite var de vill.
    Men jag är tacksam att jag klarade mig, för där tjänade jag typ 3000kr eller nått sånt. Man kanske nästan kan kalla detta ”Close but no cigarr” ;-)

    Inga kommentarer: